Krok 1

Każda nieruchomość jest unikalna

Rozpoczynając współpracę, przede wszystkim  ustalamy realną wartość nieruchomości, którą chcesz sprzedać. 

To pozwoli nam później  opracować strategie maksymalizacji ceny lub szybkości sprzedaży jak i uniknąć sytuacji, w której Twoje oczekiwania rozminą się z rynkowymi trendami.

Warto uświadomić sobie, że każda nieruchomość jest unikalna, a na jej wartość wpływa wiele czynników, z których najważniejsze to lokalizacja, powierzchnia, wyposażenie, stan techniczny i stan prawny. Nie są to jednak jedyne czynniki, zarówno kupujący i sprzedający mają swoje gusta i upodobania, dlatego wyznaczoną przez nas wartość nieruchomości należy traktować jako czysto orientacyjną.

Wyceniając Twoją nieruchomość bierzemy więc pod uwagę kilka czynników wpływających na cenę (wartość ) nieruchomości m.in jest to: 

🏡 lokalizacja 

🏡 atrakcyjność położenia 

🏡 sąsiedztwo, otoczenie nieruchomości 

🏡 infrastruktura – bliskość obiektów użyteczności publicznej, parków, placów zabaw, komunikacji 

🏡 pochodzenie nieruchomości – rynek wtórny / rynek pierwotny 

🏡 stan techniczny 

🏡 standard 

🏡 stan zagospodarowania nieruchomości ( szczególnie w przypadku nieruchomości gruntowych) 

🏡 stan prawny nieruchomości 

Wartość rynkowa nieruchomości to cena najbardziej prawdopodobna do uzyskania przez Sprzedającego na rynku w danym momencie, przy założeniu, że strony transakcji są od siebie niezależne i upłynął odpowiedni czas do wyeksponowania nieruchomości. 

Należy też pamiętać, że wartość nieruchomości nie jest tym samym co jej koszt czy cena. Koszt to poniesione wydatki, np. na materiały budowlane i pracę, podczas gdy cena jest kwotą, którą ktoś rzeczywiście gotów jest zapłacić za nieruchomość. O ile więc koszt i cena wpływają na wartość, to nie determinują one wartości.

Krok 2 

Najważniejsze pierwsze wrażenie 

Ze sprzedażą lub wynajmem mieszkania czy domu jest jak z poznawaniem drugiej osoby – już na samym początku instynktownie kreujemy pierwsze wrażenie, emocje, ocenę. 

To w trakcie pierwszych kilkunastu sekund  podejmujemy decyzję na TAK lub na NIE. 

Wpłynąć na tę decyzję można stosując właściwy Home Branding.

To Ty, jako właściciel nieruchomości odgrywasz kluczową rolę w całym procesie sprzedaży. Może się jednak okazać, że po prostu nie posiadasz niezbędnej wiedzy fachowej czy środków, niezbędnych do tego, by uzyskać jak najlepszą cenę na rynku. Wtedy z pomocą przychodzi wykwalifikowany Doradca , który doradzi, co zrobić w ramach opracowanej wcześniej strategii sprzedaży.

Zazwyczaj przygotowanie nieruchomości do sprzedaży wymaga jedynie przeprowadzenia odpowiedniego jej wizażu – to tzw. Home Staging. 

Potraktuj swoją nieruchomość jak produkt ze sklepowej półki w renomowanym butiku. To, co będzie Ci potrzebne w pierwszej kolejności to opakowanie. Jakie ono powinno być?

Jak zrobić Home Staging?

Zachwyć przestrzenią, zagraj efektem harmonii

  • Zrób przegląd stanu technicznego Twojej nieruchomości
  • Klienci zwracają wagę nawet na stan kranów czy żarówek
  • Napraw zacinające się drzwi, okna lub szafy
  • Przemyśl przemalowanie mieszkania na neutralny kolor, przecież każdy ma inny gust

Twoją nieruchomość sprzedają wyjątkowe detale

  • Posprzątaj w szafach i w szafkach – potencjalni klienci prawdopodobnie będą tam zaglądać
  • Ład i porządek wpływa na ogólne wrażenie
  • Pamiętaj, że niezwykle ważna jest depersonalizacja
  • Jeśli to możliwe postaraj się spakować wszystkie rzeczy osobiste oraz fotografie rodzinne przedmioty personalizujące rozpraszają podczas oglądania nieruchomości.  

Zadbaj o to, aby mieszkanie było starannie sprzątnięte, a rzeczy osobiste schowane. Jeśli w pomieszczeniach jest efektowne oświetlenie, koniecznie należy je włączyć. Żaluzje i zasłony powinny wpuszczać maksymalnie dużo światła. Pamiętaj także o dodatkach, które nadadzą przestrzeni odpowiedniego smaku, stylu i ciepła, których poszukuje potencjalny klient. Bukiet świeżych kwiatów lub miska owoców potrafią diametralnie odmienić charakter wnętrza.

Kuchnia – ważna jest estetyka

Stół oraz blat powinny być puste i  czyste. Półmisek ze świeżymi owocami – mile widziany – doda koloru. Wyeksponuj ładny ekspres do kawy, czajnik lub inny sprzęt. 

Pokój dziecka – przyjazna atmosfera 

Jeśli Twoją rodzinę tworzą również młode pociechy, zadbaj, aby pokój dzieci wyglądał bajkowo. Poukładaj zabawki, a zbędne przedmioty pochowaj. Niech mały klient zakocha się w tym pomieszczeniu od pierwszego spojrzenia.

Sypialnia – zbuduj odpowiedni klimat

Łóżko przykryj narzutą. Ułóż kilka pasujących do siebie poduszek. Szafki nocne powinny być puste, postaw na nich świece lub bukiet kwiatów ewentualnie książkę. Wszystkie ubrania oraz ozdoby kategorycznie schowaj. Pamiętaj także o świeżej pościeli.

Krok 3 

Promocja Twojej nieruchomości

W ramach opracowanej strategii sprzedaży zastosujemy ustalone metody promowania Twojej nieruchomości. 

Odpowiednio przygotowana oferta pojawi się we wszystkich popularnych portalach prezentujących rynek nieruchomości. W ramach rozszerzonych technik promocji zadbamy o pojawianie się oferty w  mediach społecznościowych. Oczywiście też znajdzie swoje miejsce wśród ofert prezentowanych naszym klientom, zainteresowanym nabyciem nieruchomości. Wszystko po to, aby jak najszybciej doszło do pierwszego spotkania z potencjalnym nabywcą.

Jak przygotować się do pierwszego spotkania z Klientem?

Czas spotkania – ważne jest, by dostosować się do możliwości klientów, nie odwrotnie. Nie umawiaj się na prezentację, gdy jesteś w tak zwanym biegu lub gdy masz akurat gości. Wszystko to potencjalnie może rozproszyć Twoich klientów.

Niech w prezentowanych pomieszczeniach będzie jak najwięcej słońca i światła. Jeśli witasz klientów w dzień – odsłoń zasłony,  poszukujący dostrzegą walory Twojego mieszkania.

Gdy prezentacja nieruchomości odbywa się wieczorem, zbuduj odpowiedni nastrój, włącz światła i lampy. One dodają koloru i ciepła, stwarzają efekt komfortu.

Jeśli w Twoim domu mieszkają zwierzaki, niech na czas prezentacji wyjdą akurat na spacer.

Krok 4

Bezpieczeństwo

Gwarantujemy Państwu bezpieczeństwo transakcji podpisanej za naszym pośrednictwem. Przede wszystkim, zawsze dbamy o to, żeby Państwa nieruchomości trafiły w dobre ręce. Staramy się rzetelnie weryfikować potencjalnych klientów, a tym samym chronimy Państwa nieruchomość.

Na spotkania zapraszamy tylko tych klientów, którzy zgodzą się podać nam swoje dane. Przeprowadzamy prezentacje nieruchomości osobiście, czuwając nad odpowiednim i bezpiecznym jej przebiegiem.

Krok 5 

Rzetelna dokumentacja

Na marketingu nie kończy się udział biura w sprzedaży Twojej nieruchomości. Wiele pozostaje do zrobienia w kwestiach formalno-prawnych, tak aby uniknąć problemów na przyszłość.

Nasi eksperci przygotują dla zainteresowanego Klienta dokumentację dotyczącą stanu technicznego i prawnego nieruchomości, aby upewnić go, że nie jest ona obciążona żadnymi  wadami w tym zakresie.

Przygotujemy umowę kupna-sprzedaży oraz wszelkie inne dokumenty, niezbędne do przedstawienia notariuszowi. 

Z Twojej strony pozostanie jedynie stawić się na spotkanie i złożyć podpis.

Krok 6

Sprzedaliśmy Twoją nieruchomość

To jednak nie koniec. Sprzedaż nieruchomości  nie kończy się zwykłym „do widzenia”. Jesteśmy z Wami również przy przekazaniu nieruchomości. 

Dziękujemy za zaufanie.